من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

راهنمای سفر:معرفی بهترین شهر ایران برای سفر در پاییز

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز

از زیبایی‌های مناظر شمال ایران که بگذریم کویرهای کشور هم مقاصدی ایده‌آل برای سفر پاییزی در ایران به شمار می‌آیند. همانطور که می‌دانید بسیاری از نقاط  کشور را مناطق کویر تشکیل داده‌اند و این کویر‌ها نیز زیبایی‌های خاص خود را دارند. گذشته از دو کویر مشهور ایران یعنی کویر مصر در خور و بیابانک اصفهان و مرنجاب در شمال شهرستان آران، در اینجا قصد داریم به معرفی کویر ابوزید آباد و کویر نوردی در آن بپردازیم. کویر ابوزید آباد به لحاظ جغرافیایی در شمال شرقی کاشان واقع شده است.

فصل پاییز بهترین فصل برای سفر به مناطق کویری می‌باشد. به دلیل این‌که از شدت گرمای هوای تابستان کاسته شده و شب‌های کویر هنوز سرمای چندان زیادی ندارند. در کویر ابوزید آباد یا بوز آباد قلعه‌های تاریخی وجود دارند که به لحاظ معماری از ارزش بسزایی برخوردار هستند. شهر زیرزمینی اویی، که قدیمی‌ترین شهر زیرزمینی دنیا به شمار می‌آید، کاروانسرای صفوی و آب انبار از دیگر جاذبه‌های این کویر است.

آدرس و مسیر دسترسی به کویر ابوزید آباد: برای دسترسی به این مکان شما باید در جاده قم – کاشان به شهر کاشان رفته و از طریق بلوار قطب راوندی و سپس بلوار ملاصدرا از دوراهی پیش رو به سمت چپ بروید و مسیر را ادامه دهید تا به کویر ابوزید آباد برسید.

بهترین شهر های ایران برای مسافرت در پاییز

بهترین شهر های ایران برای مسافرت در پاییز

روستای لاویج در شهر چمستان نور واقع شده است. به دلیل قرارگیری این روستا، در احاطه کوه‌های البرز طبیعت بسیار بکر و چشم‌نوازی ایجاد شده که سفر به آن تجربه‌ای خارق‌العاده را رقم خواهد زد. پیشنهاد می‌کنم که اگر قصد دارید برای سفر پاییزی در ایران برنامه‌ریزی کنید حتما این مکان را نیز در لیست خود قرار دهید.

زیبایی این روستا در فصل پاییز بسیار دل‌انگیز و مسحور کننده می‌باشد. آب‌گرم این روستا که دارای گوگرد و املاح معدنی بسیار است برای درمان دردهای بسیاری از جمله درد مفاصل، بیماری‌های پوستی و بهبود وضعیت روحی نیز مفید می‌باشد. البته هر کدام از آب‌گرم‌های این روستا دارای خواص مختص خود هستند اما مشهورترین آب‌گرم‌های روستای لاویج بیبنو و شفل می‌باشد.

آدرس و مسیر دسترسی به لاویج در چمستان نور: این روستا از شهرستان نور تنها به اندازه 35 کیلومتر فاصله دارد و دقیقا در 18 کیلومتری جنوب روستای چمستان واقع شده است.

بهترین شهر ایران برای سفر در پاییز

بهترین شهر ایران برای سفر در پاییز

گذشته از سمنان که یکی از شهر‌های تاریخی ایران است و آثار تاریخی از جمله حمام پهنه و ریگ جن را داراست. جنگل ابر، مقصد بسیاری از علاقمندان برای سفر پاییزی در ایران می‌باشد. نامگذاری جنگل ابر به این نام به دلیل وضعیت خاص قرارگیری ابر‌هاست که در بعضی از ماه‌های سال فاصله ابرها با درختان بسیار کم می‌شود که گویی جنگل روی ابرها قرار گرفته است. جنگل ابر در فصل پاییز ترکیبی از رنگ‌های سبز و زرد و قرمز را یکجا به نمایش علاقمندان به طبیعت می‌گذارد.

ابر یکی از جنگل‌های هیرکانی به شمار می‌رود. این گونه از جنگل‌ها یکی از منحصربفردترین جنگل‌های دنیا حسوب می‌شوند. جنگل ابر تنوع پوشش گیاهی بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به توسکا، افرا، بلوط، آویشن، نارون و درختان حفاظت شده سرخ‌دار اشاره کرد. دوچرخه‌سواری، جنگل‌نوردی، کوهنوردی، عکاسی وگردشگری در روستا از تفریحاتی می‌باشند که در جنگل ابر در اختیار دوستداران طبیعت قرار گرفته است.

آدرس و مسیر دسترسی به جنگل ابر شاهرود: شما باید ابتدا به سمت شهر شاهرود حرکت کنید و سپس به بسطام رفته و پس از آن به سمت روستای ابر حرکت کنید جنگل ابر دقیقا در فاصله ۵۰ کیلومتری از جاده سمنان-شاهرود واقع شده است.

 

مرتبط:مکان های تفریحی تهران در شبسفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.